Domates ve Kabuğunun Faydaları


Domatesin Faydaları 


                                                                                         
Kısa bir şey söyleyip gidiyorum,
Şu güzelim domateslerin kabuğunu yemek yaparken soymayın efendim. İçerisinde bulundurduğu lifler kilo kontrolüne, kan şekerinin düzenlenmesine, bağırsakların düzenli çalışmasına o kadar faydalı ki.
Üstelik yapılan birçok araştırma domatesin prostat riskini azaltmaya, kalp damar sağlığını korumaya yardımcı olduğunu gösteriyor.
Doğal domateslerde ve kabuğunda quercetin ve kaempferol antioksidanları kimyasal gübre eklenenlere göre %79-%97 daha yüksektir. Birde likopen var ki onu anlatmaya başlarsak kitap gibi bir şey olur herhalde sonra uzun uzun yazarız. Üstelik domatesi pişirdiğinizde bile biyoyararlanımı artmakta.


Yapılan deneysel çalışmalarda domatesi çok tüketen kadınların diğerlerine oranla daha genç gösterdiği görülmüştür.
Son bir öneri en azından bahçenizin bir kenarına tohum atın ve çok özen göstermeden birkaç kök yetiştirin. Çok su vermeyin bitki strese girsin. Domateslerimiz küçük olacak ama rengi, kokusu, tadı antioksidan miktarı maksimum olacaktır. Ben denedim yok böyle bir koku, böyle bir tat.Sonra beni de çağırın gidip toplayalım yiyelim. Bu arada kesinlikle ilaç atılmayacak unutmayın bitkiye verdiğiniz her kimyasalı yediğiniz şeyde görmeniz mümkün.
Uzun zamandır köylülerle tohumlar konusunda mücadele ediyorum. Eğer topladığınız domateslerin tohumunu tekrar diktiğimizde ürün alamıyorsanız bilin ki orada bir sorun var. Ne yazık ki bir çoğumuz kısırlaştırılmış tohumları ekiyor sonrada oo bir sürü domates oldu diyoruz. Hayır efendim belirgin bir şifa alamıyoruz bize lazım olan değerler ne yazık ki yok denecek kadar az.



Şimdi az hava atacağım size;-) Bizim bahçemizde domates ekmiyoruz. Her sene kendi tohumları nereye düşerse orada büyüyor. Bu harika bir şey özel ilgi de göstermiyoruz. Sonuç mu domatesleri fark edelim diye her yerde çıkıyor dağıtmakla yemekle başa çıkamıyoruz o derece. Kısa bir şey söyleyecektim ama tutamadım yine kendimi
O zaman sevgi ve sağlıkla kalın-)



Şuraya da birkaç kaynak bırakalım da dahasını okumak isteyenler okusun

Rao, A. V., Waseem, Z., & Agarwal, S. (1998). Lycopene content of tomatoes and tomato products and their contribution to dietary lycopene. Food Research International31(10), 737-741.

Yorumlar